domingo, 22 de abril de 2012

JOCS SENSE VIOLÈNCIA


Recicla joc

http://www.xtec.cat/~fmarti58/reciclajoc/interficiejocscarrer/jocsdecarrer.htm 


100 Jocs

http://www.xtec.cat/~jroca222/gimkanes.htm



Les inicials

Material: No és necessari.
Edat: A partir de 3 anys.
Numero de participants: 30 aprox.
Desenvolupament: Els nens es col·loquen en rodona. D'un en un diuen el seu nom i una qualitat seva que comenci pel seu inicial (Brega-llesta). Després cada nen haurà d'acordar-se i dir el nom i qualitat dels companys que ho han dit anteriorment.


El joc de la cadira
Material: Cadires, música.
Edat: A partir de 3 anys.
Numero de participants: 30 aprox.
Desenvolupament: Les cadires es posen en rodona, els nens es posen davant i cada vegada que soni la música corren al rededor de totes les cadires, i quan la música deixi de sonar cada nen a de asseure's en una. Cada ronda s'ira llevant una cadira i cada nen que es quedi sense cadira quedés eliminat.
Variant: En comptes de que el nen quedi eliminat, quan es quedi sense cadira haurà d'asseure's damunt d'un company.  

La bomba

Material: Una pilota.
Edat: A partir de 3 anys.
Numero de participants: 30 aprox.
Desenvolupament: Tots els nens fan una rodona i un es posa al mig. S'aniran passant una pilota mentre el nen del mitjà va explicant fins a 20 sense que els altres li escoltin. Quan arribi a 20 cridarà "bomba" i qui tingui la pilota es posarà al mig i serà el que expliqui aquesta vegada. 

Pica paret
Material: No es necessita.
Edat: A partir de 3 anys.
Numero de participants: 30 aprox.
Desenvolupament: Un nen es posa en la paret i canta "un dos tres pica-paret xin xet", mentre els altres nens avancen cap a ell, i quan el nen es giri han de quedar-se tots els altres quiets com a estàtues. El que es mogui haurà de retrocedir. Cada vegada que canti aniran avançant fins a arribar a la paret i quan un dels nens toqui al que aquesta en la paret aquest els perseguirà i al que enxampi serà el que aquesta vegada es col·loqui en la paret. 


Els animals

Material: No es necessita.
Edat: A partir dels 3 anys.
Numero de participants: 30 aprox.
Desenvolupament: Un nen es posa d'esquena als altres. Mentre sona una cançó els nens es van movent i quan pari els nens hauran de posar-se en una d'aquestes quatre posicions: ocell, granota, elefant i gos.
El nen que estava d'esquena dirà un d'aquests quatre animals i tots els nens que esten en la posició que ha dit estaran eliminats.


El mosquit
Material: No es necessita.
Edat: A partir dels 3 anys.
Numero de participants: 30 aprox.
Desenvolupament: Tots els nens fan el soroll del mosquit, menys un, que és el que amb la mà puja i baixa la intensitat del soroll del mosquit. I quan el nen vulgui pica amb la mà i mata al mosquit.


La patata calenta

Material: Pilota.
Edat: A partir de 3 anys.
Numero de participants: 30 aprox.
Desenvolupament: Es posen en rodona i els participants es van passant una pilota mentre un company aquesta al mig i va dient la primera silaba del seu nom (Marc: dt. dt. dt. maaaaa DT.). Quan el company del mitjà diu la silaba en to fort, el que tingui la pilota es posa al mig.


Qui és?

Material: Un mocador.
Edat: A partir dels 3 anys.
Numero de participants: 30 aprox.
Desenvolupament: Tots es posen en rodona i a un li tapem els ulls amb un mocador. Li desorientem i li posem davant d'un altre company, i el que té els ulls embenats a de tocar-ho i endevinar qui és.



ESPLAIS


Els esplais, o clubs de temps lliure, són un moviment cívic estès a Catalunya, Balears i València, basat en el gaudi del temps lliure dels nens i joves, sobretot en els caps de setmana i durant les vacances.1 Normalment, està basat en el voluntariat.
Va néixer en els anys 60 a partir del moviment del escultismo, però basant-se en un sistema menys jerarquitzat i més enfocat a l'oci, com a continuació de les colònies d'estiu que les parròquies organitzaven. A Catalunya compta amb unes 35.000 persones associades als esplais.
Els esplais han donat origen a un nou model educatiu basat en una metodologia d'aprenentatge durant el temps lliure, una iniciativa complementària a l'educació formal i familiar que ha aconseguit el reconeixement del valor formatiu que suposen les activitats lúdiques i didàctiques, afavorint les pràctiques pedagògiques en els hàbits d'oci. En conjunt, un sistema de valors molt efectiu per completar el cicle de desenvolupament individual i col·lectiu de nens, adolescents i joves. Aquesta educació de l'oci es desenvolupa a través de jocs i manualitats, tallers temàtics, campaments d'estiu, excursions i activitats culturals, els quals representen el mitjà més adequat per ensenyar el potencial que suposa un aprenentatge fos de l'entorn laboral o formatiu.
La pedagogia en l'oci pretén abordar finalitats diferents com millorar el desenvolupament formatiu i social dels individus donant resposta als seus interessos i necessitats, educar en valors com l'empatia, l'autonomia i la solidaritat, el treball en equip, la participació democràtica i l'esperit crític i cívic.
Els esplais pretenen oferir un aprenentatge d'habilitats i aptituds en un espai positiu a través d'un procés de reflexió, conscienciació, adquisició i practica de destreses amb la utilització d'una metodologia intencional, alliberadora, activa i significativa, humanista i integral. L'educació del temps lliure es construeix com un projecte comú d'interacció treballant amb els recursos de l'expressivitat artística i l'espontaneïtat, la cooperació i l'experimentació.

Links

Fundació esplai:
Directori dels esplais de la federació catalana dels esplais:

Els centres d’esplai:


Esplac: totes les noticies relacionades amb esplais

miércoles, 11 de abril de 2012

ZONA CLIC



http://clic.xtec.cat/es/act/index.htm
Aquesta web ens mostra diferents activitats on tracten diferents temes i que podem treballar amb els nens.

Us deixo exemples de les diferents activitas que podem trobar.




  • el espai
  • el tamany
  • la quantitat

LLENGÜES PER A L'EDUCACIÓ INFANTIL

  • estacions
  • parts del cos
  • estats d'ànim
  • animals


SANT JORDI


ACTIVITATS SANT JORDI


Aquí us deixo una pàgina on podem trobar diferents recursos a fer amb els infants durant el dia de Sant Jordi!


PROJECTE DE SANT JORDI


OBJECTIUS:- Conèixer la tradició i la festa de Sant jordi a Catalunya.
– Escoltar i visualitzar la llegenda de Sant Jordi a través d’un teatre amb titelles.
A través d’aquesta activitat apropem als infants a la festa tradicional de Sant Jordi ,als personatges que la composen i la seva història.






ELS RACONS

Els racons ens permeten organitzar l'aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc.
Segons el tipus d'activitat alguns racons necessiten ser dirigits pel mestre. En altres racons els nens/as poden funcionar amb bastant autonomia.
Organitzats en grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.

Els mestres/as planifiquem les activitats de manera que cada nen/a vagi passant al llarg d'un període de temps (setmana, quinzena,...) per tots els diferents racons de treball. És positiu que hi hagi més d'un mestre a l'aula de manera que cadascun s'encarregui d'atendre uns racons concrets.
Treballar per racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, planificant activitats d'aprenentatge adaptades als seus coneixements previs.


EL NOSTRE RACÓ

    

És el racó del supermercat, on es treballa el càlcul:
Realitzem operacions d'explicar elements, de resoldre problemes que impliquen fer summes i restes mentals amb quantitats petites... que sovint resolen d'una forma intuïtiva, però van despertant el sentit comú i la lògica matemàtica. 
Treballar el càlcul per racons ens permet adaptar-nos millor als diferents nivells que tenim a l'aula: ensenyem a cada nen/a allò que és capaç d'aprendre en relació no només a la seva edat sinó sobretot al seu nivell personal de maduració.


Es poden alternar dues maneres diferents de calcular: 


- Utilitzant material per explicar. Consisteix a representar una situació pràctica en la qual intervenen totes les nenes i nens del racó.