jueves, 31 de mayo de 2012

Aprenem a reciclar

La paraula reciclar significa utilitzar els residus rebutjats que ja no usem para, després d'un procés de recuperació, tornar a obtenir el mateix producte sense haver malgastat les fonts de les quals es va obtenir la primera vegada aquest mateix producte.

Perquè ho entengueu millor, imagineu-vos un paper que tireu a la paperera. Aquest paper es va obtenir al principi d'un arbre, però quan ho rebutgeu en el contenidor correcte, es recull de nou, se li aplica un procés i es torna a convertir de nou en paper. I ens hem estalviat talar arbres.




No només el paper es pot reciclar, també es poden reciclar el vidre, el plàstic i fins i tot el metall. Et vaig a ensenyar una taula perquè vegis on has de bolcar i separar les desferres. Hi ha diversos contenidors repartits prop d'on vius i la majoria tenen 3 colors: GROC, VERD i BLAU. Mira la part del SI per saber el que pots tirar en aquest tipus de contenidor.




EL CONTENIDOR VERD



VIDRE
Ampolles de vidre de qualsevol color
Tarros de vidre
Flascons de conserves
Tarros de cosmètica i perfumeria
NO
CRISTALL
Llunes d'automòbils
Bombetes
Miralls
Cristalls de finestra
Tubs fluorescents
(Aquests han de dipositar-se en els Punts Nets o Centres de Recollida i Reciclatge)



EL CONTENIDOR BLAU

Periòdics i revesteixis
Propaganda
Caixes petites de cartró (galetes, detergent)
Envasos de cartró per a ous
Bosses de paper


NO
Briks
Bolquers
Papers bruts o papers encerats, metal·litzats o plastificats


EL CONTENIDOR GROC

SI 
Envasos metàl·lics
Pots de begudes (cervesa, refrescs)
Llaunes de conserves (vegetals, cárnicas, de peix, menjar per a animals domèstics…)
Aerosols (desodorante, laca, netejadors de cuina, abrillantadores de la fusta…)
Plats i safates d'alumini (p. ex., els de menjars preparats)
Xapes i llaunes de metall

  • Briks
Briks de llet, nata, batuts, sucs, va venir, brou…

  • Envasos de plàstic per a alimentació
Ampolles (aigua, refrescs, llet, suc, oli comestible, vinagre, salses…)
Envasos de productes làctics (iogurts, flam i altres postres làctiques, formatge, mantega, margarina…)
Safates i caixes de “suro blanc” (les de la fruita, verdures, carn, pollastre i peix envasats, i les que vénen amb alguns tipus de gelats); oueres de plàstic; gots, plats i coberts de plàstic d'un sol ús; tapes i taps de plàstic, etc.

  • Envasos de plàstic per a productes de condícia i neteja
-Botis de plàstic de productes de condícia (xampú, cremes, desodorante, pasta dentifrícia, gel de bany, sabó líquid…)
-Pots de plàstic de productes de neteja (netejadors domèstics, lleixiu, amoniaco, suavitzant, detergents líquids i en pols, sprays de neteja…)

  • Borses i embolcalls de plàstic i alumini
-Bosses de plàstic per a aliments (de llet, congelats, fruites, verdures, pa de motlle, brioixeria, pasta, llegums, cereals…)
-Borses i recipients d'alumini per a aliments (aliments infantils, sopes, purés, pastes precuinades, cafè, aperitius, fruita seca, patates fregides, safates per a menjars preparats…)
-Borses que lliuren les tendes, supermercats, bugaderies, etc. per transportar els productes adquirits…)
-Envasos de productes de xarcuteria (embotits, pernil, bacón, formatge…)
-Embolcalls de plàstic (el film transparent que acompanya a les safates de carns, fruites, verdures i peix; el que embolica a moltes revistes, fascicles, premsa…; el que s'empra per protegir caixes de cartró i plàstic, etc.…)
-Film de polietilè transparent o d'alumini (el que es compra en bobines i s'empra a casa per embolicar aliments frescos)
-El plàstic i l'alumini dels envasis tipus blíster (són els envasos on vénen les piles o els de les capsetes de fulles d'afaitar, etc.)

Contes per a dormir

Aquí tindrem diferents tipus de contes per a dormir els nens/es.

http://cuentosparadormir.com/

Discriminació auditiva i visual de les lletres

Discriminació auditiva i visual de les lletres



http://ntic.educacion.es/w3//eos/MaterialesEducativos/mem2003/letras/

miércoles, 30 de mayo de 2012

Excursions i sortides


Coneix el zoo de Barcelona 




Calendari i horaris

El Zoo està obert tots els dies de l'any. Consulta el calendari i els horaris i veuen a visitar el Zoo de Barcelona. Gaudiràs d'un dia únic! 
Horaris d'obertura
Durant tot l'any, tant les taquilles com les instal·lacions del Zoo obren a les 10:00 del matí.


Tarifes Educació

Curs 2011 - 2012 (preus aplicables a partir de l'1 de setembre 2011)Preu 
Visites comentades
Grup de petits (fins a un màxim de 20 nens) 165,00 €/grup
* preu nen addicional -fins a un màxim de 3 nens- 
(de 21 fins a 23 nens) 7,20 €/nen 

Grup de grans (fins a un màxim de 27 nens) 200,00 €/grup
* preu nen addicional -fins a un màxim de 3 nens-
(de 28 fins a 30 nens) 7,20 €/nen 
Tallers
Grup de petits (fins a un màxim de 20 nens) 205,00 €/grup
* preu nens addicional -fins a a un màxim de 3 nens-
(de 21 fins a 23 nens) 7,20 €/nen 

Grup de grans (fins a 27 nens) 230,00 €/grup
* preu nens addicional -fins a un màxim de 3 nens-
(de 28 fins a 30 nens) 7,20 €/nen 
Taller combi
Preu per alumne 10,50 €/nen 
Curso treball de recerca de Batxillerat
Preu per alumne 61,00€/alumne 
Curso treball de recerca de Cambra d'AIXÒ
Preu per alumne 25,75 €/alumne 
Visita especialitzada professional
Preu (grup màxim de 15 persones) 225.00 €/grup
Preus amb IVA inclòs








Museu de la ciència i de la tècnica de catalunya


Per aprendre i divertir-te

El Museu té com a objectius principals la conservació i difusió del patrimoni industrial, científic i tecnològic i és la capçalera d'un sistema de museus i centres patrimoniales que conjuntament són la millor expressió de la cultura instrustrial com a factor identitari distribuits per tot Catalunya.

Actualment el museu té com a principals exposicions permanents:
- L'Homo Faber. La revolució neolítica, fins als inicis de la industrialització
- La Fàbrica Tèxtil. Descobrireu tot el procès de fabricació de la llana.
- Enèrgia. Experiències pràctiques i interactives sobre l'energia
- El Transport. Col·lecció d'automòbils, camions, motors, avions, motos i bicicletes
- El Laboratori de Física Experimental.
- Mentora Alsina. Visita del laboratori d'un científic.
- El Cos Humà. Com Soc jo.



Cosmocaixa

Un dels museus més moderns d'Europa

Cosmocaixa és un espai que acull una àmplia oferta científica i educativa per a tot tipus de públic. S'hi fan exposicions, tallers, conferències, cursos i debats. Pels més petits hi ha el Planetari, el Click, el Flash, el Toca Toca, el Bosc inundat i un munt d'experiments per entendre, conèixer i jugar.
L'objectiu d'aquest museu és estimular el coneixement científic i la participació directa dels visitants. La Plaça de la Ciència, és un bon exemple. Aquí s'han ubicat alguns mòduls científics de gran format que necessiten sol, aire o aigua per funcionar. És una plaça oberta al públic de lliure accés.


El bosc Inundat
Quan entrem dins el Museu el que més impressiona és el Bosc Inundat que recrea un dels ecosistemes més valuosos del planeta: el bosc amazònic. Per donar-vos algunes dades, hi viuen 52 espècies d'animals i 80 espècies vegetals diferents. S'ha creat un hivernacle de de 1000 metres quadrats i s'han fet servir prop de 400.000 litres d'aigua. Dins l'aigua hi viuen els pirarucús peixos que poden arribar als tres metres d'allargada. Al Bosc inundat hi trobarem granotes, tortugues, caimans, capibares, aranyes i anacondes i també amfibis, insectes o aus. Però no només podrem veure la flora i fauna, també podrem sentir la calor, l'olor i notar la temperatura que hi ha al país amazònic. Fins i tot notar la pluja! Perquè dins el Bosc Inundat, plou!


Planetari i Planetari Bombolla
El Planetari acull des de temes d'astronomia bàsics pels més petits, fins a les qüestions astrofísiques més complexes. Permet contemplar el cel de nit amb tots els detalls. Sota una cúpula de 14 metres de diàmetre podrem veure constel·lacions, eclipsis, galàxies o les fases de la lluna.




El Planetari bombolla s'ha pensat pels nens i nenes de 3 a 8 anys, perquè coneguin les estrelles i les constel·lacions, la lluna, el sol i els planetes  i perquè quan sortin es mirin el cel d'una altra manera: amb curiositat!

Click, Flash i Toca Toca
El Click és un espai pensat per introduir als nens i nenes  de 3 a 6 anys en el món de la ciència, on podran a través del joc, de l'observació i la descoberta,  veure com es comporta el vent, descobrir la llei de la palanca,  experimentar amb els miralls, els calidoscopis i les lupes.
El Flash és una gran sala amb mòduls interactius per obrir les portes del coneixement científics als nens i nenes de 7 a 9 anys. Cada mòdul els presenta la vivència d'un fenomen, la introducció a una llei natural o el coneixement d'una tècnica. A través de l'experimentació, el raonament i el diàleg, descobriran diferents aspectes de la ciència i del món que els envolta: la construcció, l'entorn natural, l'exploració dels éssers vius, l'electricitat i les noves tecnologies.
El Toca Toca ens acosta a la natura amb els cinc sentits. Podrem veure tortugues, serps, ratolins llangardaixos, animals que viuen a la selva tropical,  al desert nord-africà o a la zona mediterrània i el que es pretén és fomentar el respecte pels éssers vius a través d'una comprensió millor dels seus hàbitats.

La Sala de la Matèria i el Mur Geològic
El Mur Geològic ens dóna l'oportunitat d'apropar-nos a formes i estructures que han evolucionat al llarg dels segles per l'acció de l'aigua, el vent, la formació de muntanyes o els processos volcànics. En 65 metres de longitud hi ha més de 90 tones de roca  on s'amaguen els secrets de la història. Cadascun dels talls de roca, il·lustra una estructura geològica i va acompanyat d'un experiment que mostra els processos geològics que l'han originat.
La Sala de la Matèria presenta un recorregut per la història de la matèria, des del seu origen, fins l'actualitat. Ens parla de les lleis fonamentals que regeixen el comportament de la matèria i permeten descobrir les claus del desenvolupament de la vida sobre la Terra, per després abordar l'aparició de la intel·ligència i acabar copsant l'origen i les claus de la civilització.



COM ARRIBAR-HI

Per la Ronda de Dalt entre el c. del Císter i l'Avinguda del Tibidabo (sortides 6 i 7)
Pel c. dels Quatre Camins, 89
AUTOBUSOS: 17, 22, 58, 60, 73, 75, 196
FGC: estació Avinguda Tibidabo
Tramvia Blau

martes, 29 de mayo de 2012

EL DÍA DEL PARE



















El día del pare varia segons quin país, a Espanya es el 19 de març, os deixo unes propostes per fer amb nens aquest dia:









LA PSICOMOTRICITAT

LA PSICOMOTRICITAT

Basada en una visió global de la persona, el terme "psicomotricitat" integra els interaccions cognitives, emocionals, simbòliques i sensoriomotrius en la capacitat de ser i d'expressar-s'en un context psicosocial. La Psicomotricitat, així definida, ocupa un paper fonamental en el desenvolupament harmònic de la personalitat. Partint d'aquesta concepció és desenvolupen diferents formis d'intervenció psicomotriu que troben la seva aplicació, qualsevol que sigui la seva edat, en els àmbits preventiu, educatiu, reeducatiu i terapèutic. Aquestes pràctiques psicomotrius han de conduir a la formació, a la titulació i al perfeccionament professionals i constituir cada vegada més l'objecte d'investigacions científiques.

Informació sobre tot el relacionat amb la psicomotricitat:

PÀGINA DE GIMCANES

http://www.xtec.cat/~jroca222/gimkanes.htm

FUNDACIÓ FEDERICA CERDÀ

El centre hípic adaptat Fundació Federica Cerdà

Centri hípic adaptat FC



El centre hípico compleix amb tots aspectes legals, permisos i llicències. Disposa de la corresponent llicència municipal per a l'activitat que desenvolupa i no es troba afectat o limitat per impediment algun. Disposem de quants segurs són necessaris i/o aconsellables i especialment de cobertura per accidents i responsabilitat civil.
Comptem amb un aula lúdic-social, on els usuaris realitzen activitats lúdiques. L'ajuda psicològica als nens i les famílies és fonamental i part de la nostra labor diària.

Els cavalls compleixen els requisits físics i psíquics necessaris per a l'activitat de hipoterapia.
Són animals sans, ben entrenats i dòcils, reuneixen les qualitats de mansedumbre, obediència, experiència i bona capacitat de moviments.
Són cavalls amb l'edat adequada i la mesura idònia, seleccionats personalment per la Dra. de l'àrea de hipoterapia, Teresa Xipell. i preparats per a l'activitat de hipoterapia.





El valor de un sentimiento
Nuestra razón de ser es ayudar a personas con alguna discapacidad, mejorando su calidad de vida.

Nuestra meta es ser el centro hípico adaptado especializado en hipoterapia de referencia en Cataluña, con proyección estatal e internacional, con un fuerte compromiso social.

Federico Gonzalez Cerdá
                                                    Director de la Fundación  

ONZE EDUCACIÓ

Els Serveis Educatius de l'ONZE







L'objectiu fonamental dels Serveis Educatius de l'ONCE és afavorir la plena inclusió escolar i social de l'alumnat amb ceguesa o deficiència visual greu. Per a això es treballa en col·laboració amb les Administracions Educatives estatals i autonòmiques, a través de la signatura de Convenis de Col·laboració en Matèria d'Atenció Educativa a alumnes amb discapacitat visual.
El model educatiu d'atenció a la població amb ceguesa o deficiència visual greu a Espanya es basa en la inclusió educativa, precepte recollit en l'actual legislació educativa i que és de degut compliment per a totes les Administracions Educatives. La inclusió és un model de suport centrat a l'escola i en l'entorn. Ara és l'escola qui ha d'adaptar-se a l'alumne (no l'alumne a l'escola) i proporcionar-li els recursos necessaris que possibilitin la seva plena inclusió educativa i social, per aconseguir la Inclusió i integració plena en la societat, i la inserció laboral futura.
L'actual Model de Prestació de Serveis Socials de l'ONCE és el referent fonamental en l'atenció educativa, que garanteix la millora contínua de la prestació de serveis.
Els alumnes amb necessitats educatives derivades de ceguesa o deficiència visual greu, abans de res, són ciutadans de ple dret i, per tant, perceptors dels serveis socials i educatius que ofereixen les Administracions Públiques, quedant com a responsabilitat de l'ONCE la prestació dels serveis específics que cobreixin les necessitats derivades de la ceguesa o discapacitat visual greu.

Per a més informació:

A més a més podem trobar diferents contes didàctics per a nens:

LA SÍNDROME D'ASPERGER

La síndrome de Asperger és un trastorn sever del desenvolupament que comporta una alteració neurobiológicament determinada en el processament de la informació. Les persones afectades tenen un aspecte i intel·ligència normal o fins i tot superior a la mitjana. Presenten un estil cognitiu particular i freqüentment, habilitats especials en àrees restringides.

La síndrome de Asperger es manifesta de diferent forma en cada individu però tots tenen en comú les dificultats per a la interacció social, especialment amb persones de la seva mateixa edat, alteracions dels patrons de comunicació no-verbal, interessos restringits, inflexibilitat cognitiva i comportamental, dificultats per a l'abstracció de conceptes, coherència central feble en benefici del processament dels detalls, interpretació literal del llenguatge, dificultats en les funcions executives i de planificació, la interpretació dels sentiments i emocions aliens i propis.

Suposa una discapacitat per entendre el món social, que dóna origen a comportaments socials inadequats proporcionant-los a ells i els seus familiars problemes en tots els àmbits. Els dèficits socials estan presents en aspectes del llenguatge tals com a dificultats en el ritme de conversa i freqüentment alteració de la prosòdia (entonació, volum, timbre de veu, etc). Així mateix solen ser disfuncionales els patrons de contacte ocular, gestual, etc. En la majoria dels casos existeixen dificultats en la coordinació motora.

És un trastorn molt freqüent (de 3 a 7 per cada 1.000 nascuts vius), poc conegut entre la població general i fins i tot per molts professionals. Es troba enquadrat en els TEA o Trastorns de l'Espectre Autista, encara que per les seves competències intel·lectuals i lingüístiques es manté com una entitat diferenciada de l'autisme clàssic.

La F.A.I. representa al col·lectiu de famílies i afectats per S. de Asperger d'Espanya a través de les diferents associacions sense ànim de lucre els objectius del qual són: La difusió informativa, la detecció primerenca, el reconeixement dels drets educatius i assistencials dels afectats i les seves famílies, la inserció laboral dels adults, i en definitiva la integració social dels afectats respectant el seu neurodiversitat



A la Síndrome d'Asperger també se le li denomina síndrome del "planeta equivocat" perquè la gent amb aquest síndrome senten que són bastant normals. Os deixo algunes característiques:
-Socialment maldestre i difícil de manejar la seva relació amb altres nens/es i adults.
-Ingenu i crédul
-Sovint sense cosncència dels sentiments i intencions d'altres.
-Amb grans dificultats per portar i mantenir el ritme normal d'una conversació.
-S'altera facilment per cambis en rutines i transicions
-Literal llengüatge i comprensió.
-Molt sensible a sons forts, colors, llums, olors i sabors
-Fixació en un tema o objecte de que poden arribar a ser autèntics experts.
-Físicament maldestres en esports.
-Incapacitat per fer o mantenir amics de la seva edat.
-Memòria inusual per a detalls.
-S'altera fàcilment per canvis en rutines i transicions.


Per a més informació:
http://www.asperger.es/#.

PEL·LICULES RECOMANADES

MI NOMBRE ES KHAN























Rizwan Khan és un nen musulmà que es va criar amb la seva mare (Tsarina Wahab) en el Borivali secció de Bombai en l'Índia i que sofreix de síndrome de Asperger. Ja com un adult (Shahrukh Khan), Rizwan s'enamora d'un hindú mare soltera, Mandira (kajol) que viu en Sant Francisco. Després dels atemptats del 9/11, Rizwan és detingut com a sospitós de terrorisme per l'autoritats per la conducta sospitosa que té a razon de la seva discapacitat. Després del seu arrest, ell es reuneix amb Radha (Sheetal Menon), un terapeuta que ajuda a superar els traumes viscuts. Rizwan llavors comença un viatge per trobar i reunir-se amb el President Barack Obama (Christopher B. Duncan), a fi de
netejar el seu nom. 






BILLY ELLIOT

En 1984, durant una vaga de miners al comtat de Durham, se succeeixen els enfrontaments entre piquets i policia. Entre els miners més exaltats estan Tony i el seu pare. Aquest s'ha obstinat que Billy, el seu fill petit, rebi classes de boxa. Però, encara que el noi té un bon joc de cames, manca per complet de pegada. Un dia, en el gimnàs, Billy observa la classe de ballet de la senyora Wilkinson, una dona de caràcter sever que ho anima a participar. A partir d'aquest moment, Billy es dedicarà apassionadament a la dansa.



AMERICAN HISTORY X


Derek , un jove "skin head" californià d'ideologia neonazi, va ser empresonat per assassinar a un negre que pretenia robar-li la seva furgoneta. Quan surt de presó i torna al seu barri disposat a allunyar-se del món de la violència, es troba amb que el seu germà petit , per qui Derek és el model a seguir, segueix el mateix camí que a ell ho va conduir a la presó.




















PRECIOUS

Clareece 'Precious' Jones és una adolescent de color i obesa de Harlem la mare de la qual (Mo’Nique) la maltracta constantment. No sap llegir ni escriure i, quan es descobreix que està embarassada, és expulsada de l'escola. Malgrat tot la directora del centre la inscriu en una escola alternativa perquè intenti canalitzar la seva vida. La seva nova professora  és la primera persona que confia en Precious i la tracta amb respecte.

lunes, 28 de mayo de 2012

LA PRIMAVERA

RACÓ


A l'inici de la primavera vam fer un racó amb tots el elements que la representen; les plantes, els ocells, els insectes els quals vam fer amb diferents materials com paper, plastilina,pintura,etc.







RECURSOS

Activitats infantils per millorar la visió i la vista


- Podem fixar-nos tranquil·lament en els animals que trobem al nostre pas i que ara surten amb el sol: marietes, caragols, ocells, sargantanes, bavoses...
- Ens adonem que els arbres que fins ara no tenien fulles, comencen a tenir unes flors, i uns altres uns botons (gemmes) de les quals veurem com van a anar sortint a poc a poc unes fulles.



- Cada matí, quan ens aixequem podem anar veient com el temps va canviant i pensem amb mamà o papà quin roba ens posem depenent de la climatologia (pluja, sol, fred, calor, vent,...). Alhora, es pot pintar en el calendari un sol, un núvol, un núvol tapant el sol, un paraigua, segons correspongui. Als nens els agrada molt veure com es van completant els mesos per passar a tot sols a l'estiu.


Activitats per estimular l'oïda

- Con el oído, además de escuchar los trinos de los pajarillos que se encuentran ahora alborotados y cantarines, podemos poner y atentamente intentar encontrar los cambios en "Primavera" de las Cuatro Estaciones del compositor y músico Vivaldi.


Activitats per estimular els sentiments

Amb el sentiment, aprenem a observar, preguntar, investigar i emocionar-se amb les petites coses. Com a reforç a tot el que hem vist en aquest dia podem demanar-los que facin un dibuix del que més els ha agradat. D'altra banda, podem buscar en Internet dibuixos per acolorir de diferents animals i plantes o flors que després podem col·locar en les nostres finestres, que decorin i alegrin l'habitació, i els ajudi a recordar millor l'après.


Activitats per estimular el paladar

Amb el paladar, podem degustar els sabors de la primavera. En aquesta temporada abunden les fruites i verdures que proporcionen a l'organisme una bona font de vitamines i minerals. Podeu fer una passejada per un mercadillo, o al supermercat, o a un hort o granja, per saber que és el que arriba amb la primavera. Per exemple, els pèsols, els espàrrecs blancs i trigueros, la remolatxa, així com les maduixes, kiwis, alvocats, aranges, taronges, peres, etc.


Activitats per estimular el tacte

Amb el tacte, podem intentar agafar amb cura a un caragol, una marieta, tocar les diferents superfícies dels troncs dels arbres, intentant en tot moment respectar l'entorn, verbalizando totes les nostres accions, i parlant molt amb els nens, escoltant-los i gaudint d'aquests petits moments que quedaran en el seu record de forma molt grata.

Activitats per estimular la veu

Amb la veu, podem cantar amb els nens cançons sobre els diferents animals que van veient (caragol, aranya, marieta,...) sobre la primavera, el sol, la pluja... Totes aquestes cançons, a més de motivar-los, poden ajudar als nens al fet que coneguin i es fixin en el nou vocabulari, al fet que practiquin la seva correcta pronunciació, al fet que es connectin emocionalment amb el que canta i conseqüentment, al fet que expressin lliurement els seus sentiments.