miércoles, 11 de abril de 2012

ELS RACONS

Els racons ens permeten organitzar l'aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc.
Segons el tipus d'activitat alguns racons necessiten ser dirigits pel mestre. En altres racons els nens/as poden funcionar amb bastant autonomia.
Organitzats en grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.

Els mestres/as planifiquem les activitats de manera que cada nen/a vagi passant al llarg d'un període de temps (setmana, quinzena,...) per tots els diferents racons de treball. És positiu que hi hagi més d'un mestre a l'aula de manera que cadascun s'encarregui d'atendre uns racons concrets.
Treballar per racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, planificant activitats d'aprenentatge adaptades als seus coneixements previs.


EL NOSTRE RACÓ

    

És el racó del supermercat, on es treballa el càlcul:
Realitzem operacions d'explicar elements, de resoldre problemes que impliquen fer summes i restes mentals amb quantitats petites... que sovint resolen d'una forma intuïtiva, però van despertant el sentit comú i la lògica matemàtica. 
Treballar el càlcul per racons ens permet adaptar-nos millor als diferents nivells que tenim a l'aula: ensenyem a cada nen/a allò que és capaç d'aprendre en relació no només a la seva edat sinó sobretot al seu nivell personal de maduració.


Es poden alternar dues maneres diferents de calcular: 


- Utilitzant material per explicar. Consisteix a representar una situació pràctica en la qual intervenen totes les nenes i nens del racó. 

    

No hay comentarios:

Publicar un comentario